dimecres, 23 d’abril del 2008

Per Sant Jordi, una poesia i una rosa per vosaltres!


LES QUATRE BANDERES

Tenia quatre banderes,

tres les vaig perdre en combat;

la bandera que fa quatre

l'he desada en un calaix.

No la'n trauré fins que bufi

ben fort el vent de llevant

i s'endugui aquest mal aire

que ens toca de respirar.


Tenia quatre banderes,

tres les vaig perdre en combat.


Tenia un jardí amb tres arbres,

un mal vent me'ls ha esfullat.

Amb el jardí ple de fulls

no fa de bon caminar.

El mal vent encara bufa;

jo no em canso d'esperar:

per cada fulla caiguda

als arbres hi neix un tany.

Tenia un jardí amb arbres,

un mal vent me'ls ha esfullat.


De dos amors que tenia,

l'un en terra, l'altre en mar,

el de terra l'empresonen,

l'altre viu exiliat.

Jo ni ploro pel de terra

ni em lamento pel de mar.

Plor i laments de què serveixen?

Gent que lluiti és el que cal.

De dos amors que tenia,

l'un en terra, l'altre en mar.


Tinc una llengua tan viva

com les més vives que hi ha.

Si quan parlo s'esparveren,

jo que sí, em poso a cantar.

Canto i canto i cantaria

si pogués més fort i clar.

Quan les cançons fossin pedres,

vinga fones i al combat!

Tinc una llengua tan viva

com les més vives que hi ha.


Amors, arbres i banderes

són mots de bon recordar.

Qui n'aprèn la cantarella

mai més no l'oblidarà.

Si de cas no l'heu apresa

no us canseu de preguntar,

que si els mots són com la pluja

la terra som tos plegats.

Amors, arbres i banderes

són mots de bon recordar.


Miquel Martí i Pol

18 comentaris:

Anònim ha dit...

Feliç dia de sant jordiiiiiii :D
eis que jo iwal treballare la semana que ve ja aixi que no se si podre venir al pont,i com comprendre no puc demanar festa la primera semana ja jejejej.podriem quedar divendres per parlaru no?
muackkss

Anònim ha dit...

ei holaaaaaa

com que miquel martí i pol? que no és aramateix aixo??XD ;P

Espero que hagueu passat un bon sant Jordi, ens veiem dema?

Anònim ha dit...

Doncs ahir va ser un bon dia, vam recòrrer el centre de barcelona, ens vam manifestar, vam rebre roses i vam ballar!
Espero que vosaltres també hagueu disfrutat.
Si, no? Demà o demà passat...

Anònim ha dit...

Avui hi ha concert stereoffon's a la bola! l'entrada val 3 euros.

Algú s'apunta??

Anònim ha dit...

jo vinc!!

Anònim ha dit...

Jo no vinc... :( estic castigada a barcelona.
Bé, algun dia baixarè! xD

Anònim ha dit...

Credo

Crec en una Catalunya poderosa i respectada,
Terra de gestes heroiques, Mare dolça i triomfant,
que si un jorn va ésser retuda, escarnida i ultratjada
prompte es redreçarà amb coratge i serena la mirada
en oir la veu sagrada
que li deia: “Sempre avant!”.

Els botxins que l’atuïren la deixaren ja per morta
preparant-se amb gran quimera a sa cendra llençar al vent,
mes la Pàtria ressorgia malgrat tot, vibrant i forta,
i sa llengua recobrava son passat bell i esplendent,
i ja veia coratjosa relluir amb nou esclat
la llum clara i redemptora de la seva llibertat.

I amb la gràcia de les lletres que han estat joia dels savis
i amb la dolça poesia de ses belles tradicions
i amb l’encís de les rondalles que ens contaven nostres avis
i amb cèlica cadència de ses danses i cançons,
ha anat ferma i esclatant
sempre avant...!

I reneix l’amor de Pàtria com un riu que surt de mare
sent més ferma la pitrada per al cim prompte arribar:
i duu l’aire cants de festa i esdevé la llum més clara,
i la sang bull en les venes esperant el bell demà,
i el cor sent viva fal·lera per la glòria que vindrà...

I ja ve...! La llum s’apropa o la Pàtria va on és ella...
Si encar núvols s’agombolen ja es veu l’Arc de Sant Martí...
Avant sempre, Pàtria meva! I amb el mall, el pic, la rella,
els pinzells o bé la ploma fes ben ample el teu camí.

Amb el delit treballa i lluita i ensems riu i balla i canta.
Tingues fe en el teu pervindre que de glòria ve nimbat,
el nou sol està per néixer... Ta figura s’ageganta...
Aixequem els cors, oh Pàtria, que s’apropa el jorn sagrat!

Ja s’apropa l’hora santa
de la teva llibertat!

Josep Pujadas i Truch


Aquí teniu.

www.sha-oi.blogspot.com

Anònim ha dit...

crec que hi ha gent que encara no entén que no es ben rebuda a aquest blog.

Agraïria, personalment, que s'estalviessin els comentaris.

Que busquin la llibertat d'expressió a un altre lloc.

Gràcies.

A! Jo fico el meu nom i el que escric surt del meu cap.

Anònim ha dit...

no... es que hi ha gent que per molta saliva que es gasti no entén les coses, deu ser un defecte de neixament...

o sino no ho se...

q no els hi havien tancat el bloc a ankestos?

Anònim ha dit...

gfdg

Anònim ha dit...

alo??

Anònim ha dit...

____________zZZzZZzZZz___________

Anònim ha dit...

Entre ahir i avui me llegit un llibre que us el recomano a tots!

EL NOI DEL PIJAMA DE RATLLES

es una mica dur, però molt bo. Segur que ja n'heu sentit parlar per algun lloc, ja que aquest st. Jordi era una de les recomanacions.

Si algú li interessa jo el tinc!

Anònim ha dit...

Entre ahir i avui me llegit un llibre que us el recomano a tots!

EL NOI DEL PIJAMA DE RATLLES

es una mica dur, però molt bo. Segur que ja n'heu sentit parlar per algun lloc, ja que aquest st. Jordi era una de les recomanacions.

Si algú li interessa jo el tinc!

Anònim ha dit...

eis que no toquen els strombers a Corbins. Havien d'anar-hi però al final no.

Anònim ha dit...

Ja me'l deixaràs Clara! Però ara m'estic llegint "Les senyoretes de Lourdes" (que de moment no recomano... si no s'anima... però no puc deixar el llibre a mitges. Tinc ganes d'acabar-lo per començar-ne un altre, però ara venen exàmens i hauria d'intentar no començar-ne cap més, que si no em distrec...)
Quins plans hi ha per aquest cap de setmana?

Anònim ha dit...

u teniu ml mor aixo n???

Anònim ha dit...

el bloc va a temporades.
com es nota que estem a final de curs i la gent està enfeinada...
quan estigui menys enfeinat buscaré alguna cosa que parlar.
fins aviat i que vagi molt bé tot